Pohľadnice ku Dňu matiek

10 mája


Dnes som si pre vás pripravila dve jednoduché pohľadnice k blížiacemu sa dňu matiek. Obe sú rýchle a jednoduché a dajú sa spraviť aj na poslednú chvíľu, pretože sú z celkom dostupných materiálov, čo bol vlastne účel pri tvorení oboch pohľadníc. Doručenie objednávky zopár dní trvá a niekedy nie je čas čakať, ale treba rýchlo konať.
Neviem, ako to dnes ide na školách, či sa ešte tvorí na nejakej výtvarke a tak, no my sme už v škôlke za asistencie učiteľky k tomuto sviatku vyrábali pozdravy, ktoré sme potom odovzdali doma mamám. A to bol ďalší účel, spraviť pohľadnicu, ktorú si môžu vytvoriť aj deti, či už za pomoci ocina, učiteľky, alebo tie väčšie samy.


Postačí k tomu obyčajný výkres, nožnice, pravítko, lepidlo... V papiernictvách, či už väčších, alebo menších, sa dajú kúpiť aj celkom pekné dekoračné papiere, nálepky, či washi pásky. Na tvorenie kľudne postačí aj darčeková taška, ktorú som použila pri vytvorení prvej pohľadnice. A tých teda na výber je... 

Na vrchnej strane som vyrezala štvorcový otvor, narezala som si prúžky a oblepila okraje. Následne som dovnútra nalepila do šikma štvorec (tiež z tašky) a nalepila 3D kvietkovú nálepku. Potom už len stačilo na samolepiaci papier vytlačiť text, vystrihnúť vlajočku, nalepiť a pohľadnica bola na svete. Miesto nálepky by som pokojne mohla použiť aj niektorý štvorček z tašky na obrázku vyššie, ak by som nemala nálepku.



Druhá pohľadnica bola vytvorená za pomoci washi pásky a dizajnových papierov. Priznávam, že obe neboli úplne z papiernictva, ale išlo skôr o verziu pohľadnice. Ako som napísala vyššie, v papiernictve nájdete dosť širokú ponuku aj vecí na tvorenie, takže vytvoriť takúto pohľadnicu tiež nie je náročné a dokonca je ešte jednoduchšia, ako tá prvá. V strede je opäť vyrezaný štvorec, okraje oblepené a vo vnútri je na striedačku nalepený dizajnový a biely papier. Na záver básnička vytlačená na samolepiacom papieri a pohľadnica je hotová.



Keďže na fotkách nie je dobre vidno vyrezané okienko, tak ešte pohľad na vnútornú stranu pohľadníc. Čo sa týka textov, nemusia byť napísané len klasickým písmom, len problém je vo väčšine prípadov s diakritikou a je ťažké vybrať to správne písmo. Mary zo Scraptime nedávno napísala príspevok, ktorý tento problém vyrieši. Ja osobne som niektoré písma už poznala a používala, ale ak by mal niekto záujem, tak si ich môžete prezrieť tu.



Pekný večer!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.