❆ Vianočný Tag ❆

26 decembra

Aký film je v období Vianoc tvojim obľúbeným?

Jednoznačne Láska nebeská, milujem filmy s Hugh Grantom. V tesnom závese je Sám doma. Ako malá som mala odložený časopis Tina, ktorý si mama kupovala (a kedysi v 90´ rokoch vychádzal) a bola v ňom reportáž o filme a ja som si to stále pozerala, že kedy zase pôjde Kevin 😃. A hoci to patrí k inej udalosti, cez Vianoce u nás nesmú chýbať Pelíšky. Bohužiaľ žiadna naša klasika, za tie roky o nejakých Troch orieškoch nechcem ani počuť... Aj keď Kevin to mal tiež nahnuté...
Potom možno ešte malé tipy, aj keď to nie je nič duchaplné - Kráľovské Vianoce, Vianočný bozk, Vianočná zásielka, Predvianočná láska, Najkrajší darček, Dokonalé Vianoce, Vianočný duch.


Akú vianočnú pesničku máš najradšej?

Dlhé roky, rozumej od strednej školy, kedy nám na chodbách cez prestávky pred Vianocami vyhrával rozhlas s vianočnými pesničkami, je to Last Christmas od Wham!, So This is Christmas od Johna Lennona a All I want for Christmas od Mariah Carey. A ešte Thank God it´s Christmas od Queenu. Čo je však smutné, že zo slovenských vianočných"hitov" sa mi ježia chlpy rovnako ako pri slovnom spojení Rytmus a symfonický orchester.

Aká je tvoja obľúbená vianočná farba?

Od kedy som písala tento tag prvý krát sa odpoveď na túto otázku zmenila. Presedlala som na neutrálne farby v kombinácii so zlatou alebo striebornou. Takto máme ladenú aj výzdobu a dokonale zapadne do nášho domu.


Je Štedrý večer. Zostaneš vo svojom pyžame/domácom oblečení alebo sa pekne a spoločensky oblečieš a upravíš?

V pyžame rozhodne nie. Už od rána sa aj tak pomaly chystajú veci na večer. No ale späť k otázke, v teplákoch k stolu nejdem, dám si aspoň elasťáky a nejaké dlhšie tričko, ale nejako to neprežívam. Iné by to bolo, keby sme na večeru boli niekomu pozvaní ako tento rok. A to bola sukňa a top.

Otváraš svoje darčeky ráno alebo večer a o koľkej?

No večer predsa. Asi takto postavená otázka vznikla z amerického originálu. O šiestej na kostole zazvoní zvon, ktorý ohlási čas večere, najeme sa, pomaškrtíme a potom (čo je okolo siedmej) si rozbalíme skromné, zväčša praktické darčeky. Robíme to tak čo si pamätám a ani po toľkých rokoch sa to nezmenilo.

Upiekla si niekedy chalúpku z perníkov?

Hej, splnila som si detský sen, vytiahla perníkový časopis a podľa receptu od Mademoiselle M som upiekla diely na stavbu a následne postavila chalúpku.


Čo robíš cez vianočné prázdniny?

V mojom prípade zaslúženú dovolenku po náročnom konci roka. Takže si užívam voľný čas prechádzkami, návštevami príbuzných, knižkami, zabíjaním času na Youtube a keď sa mi chce, tak aj nejakým tvorením... No a treba pojesť to, čo sme napiekli :-D A že som si toho povaľovania kvôli nedobrovoľne skrátenej dovolenke tentokrát užívam. Ale nakoniec som sa donútila aj vyšívať a posunúť sa ďalej vo Folk Garden od Lesley Teare.



Máš nejaké vianočné prianie?


Aby sa ľudia k sebe začali správať opäť ako ľudia... Niekedy nechápem, kam tento svet smeruje.

Už vieš, čo by si chcela nájsť pod stromčekom?

Vianočný wishlist a tipy na darčeky by ste u mňa hľadali márne. Darček ma poteší, ale nie je to pre mňa zmyslom Vianoc, už nie som malá Suzi. A keď už, tak rozhodne nebudem nahnevaná, lebo som nedostala niečo luxusné, ale do domácnosti. Radšej darčeky dávam, no ak už, najlepším darčekom je pre mňa kniha.

Aká je tvoja obľúbená vianočná vôňa?

Toto by som rozdelila do dvoch skupín. Jedna sa týka jedla a je skôr predvianočná a druhá sviečok. Milujem vôňu, ktorá zostane po pečení vianočného pečiva, či vianočných oplátok a trubičiek. No a tá sviečková - škorica, jablko a varené víno.

Aké je tvoje obľúbené vianočné jedlo/pochúťka?

Celé vianočné menu, tzn. kapustnica s hríbami, nejaká tá ryba a zemiakový šalát. Kapra sme nikdy v živote nemali, jednak kto by mal to srdce ho zabiť a na druhej strane, ryby u nás veľmi ako jedlo nefičali. A k tomu všetkému ovocie, medvedie labky a domáci vajcový koňak :-).


 Pekný večer!

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.