Perníková chalúpka

17 decembra


Splnila som si detský sen a konečne som sa odhodlala spraviť chalúpku. Z Prahy som si priniesla výborné chutnučké perníčky a tak som si následne žobrala recept, ktorý som čo najskôr musela vyskúšať. My totiž perníčky doma nerobíme, len medovníčky.  Perníčky sa podarili (aj keď tie skúšobné som nezdobila) a tak že spravím ďalšiu várku v najbližšej dobe. Miesto perníčkov som otvorila svoj "perníkový" časopis a nakreslila som si plánik chalúpky. Snáď sa Nikol nenahnevá, že tu komerčím jej recept :-).

Potrebujeme:
100 g masla
400 g hladkej múky
140 g práškového cukru
2 lyžice medu
2 vajcia
1/2 čajovej lyžičky kypriaceho prášku a citrónovej kôry
1 polievkovú lyžicu kakaového prášku
čajovú lyžičku škorice
1/2 čajovej lyžičky mletého badyánu
1/2 čajovej lyžičky rozdrvených klinčekov (náš mažárik si zaspomínal, na čo je :o) )

Cesto zmiesime na doske a rozvaľkáme asi na hrúbku 4 mm. Povykrajujeme diely chalúpky (alebo postavičky) a pečieme pri 180°C 7-8 minút.


Po upečení a vychladnutí som začala zdobiť steny, pripravila som si snehuliaka a nechala to zaschnúť. Zabudla som to odfotiť čisté a rozložené, takže je vidno všetky diely akurát tak po odstránení šindľov zo strešných dielov, ktoré vyzerali strašne. Pokrývač zo mňa nebude :-D. Na spodný diel prišla poťahová hmota a značne zjednodušila prácu. Tá potom prišla aj na strechu, ale až nakoniec, keď bola chalúpka zložená a uschnutá. Potom som vytvorila ešte cencúle, nalepila komín a dokreslila špárovanie a sneh na ňom. Pred chalúpku prišiel snehuliak a nakoniec som si ešte zmyslela, že spravím symbolicky plot :-).





Na prvý pokus som bola zo sebou spokojná a nevedela som sa na ňu vynadívať a stále som sa na ňu prikúkala :-D No a aby sa nepovedalo, prikladám fotku aj perníčkov, ktoré som pre veľký úspech doma nemohla vynechať. Sranda musí byť, tak som na zopár spravila aj zdobenie, ktoré sa v porovnaní s chalúpkou môže schovať. A treba sa zabaviť, tak sme si spravili Zuzku a Maťka :o).






Prajem pekný večer!


Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. Ten komín je skvělá vymoženost :)) Mně by určitě spadl :) Krásné to máš, Zuzi :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ako napísala moja bývalá kolegyňa - stavbárka sa nezaprie :-D ďakujem :-)

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.