Šunkové slimáky z lístkového cesta

02 januára


Tento recept sme si priniesli raz po oslave Silvestra u maminej sesternice. Mala ich spravené spolu s jednohubkami. Keď sme ich raz v lete spomenuli, ani si už nevedela na ne spomenúť, údajne ich robila len vtedy a už nikdy. U nás je to naopak. Uchytili sa natoľko, že ich robíme dosť často. Šunkovo - syrové slimáky z lístkového cesta.

Potrebujeme:
400 g lístkového cesta
3 trojuholníky syrokrému
2 - 3 lyžice pochúťkovej smotany
soľ (podľa chuti)
mleté čierne korenie (podľa chuti)
mletá paprika (podľa chuti)
250 g šunky, najlepšie štvorcovej alebo obdĺžnikovej
tymián
vajíčko na potretie


Keďže som dnes robila až z dvoch dávok, v tej druhej som šunku skombinovala so suchou salámou. Aj tak som už premýšľala nad tým, ako by som si recept upgrade-la 😏 Zatiaľ som pridala len papriku, teda už bolo na čase. Na zopár som dala nastrúhaný syr. Myslím, že to spravím častejšie :-).



Postup je takýto...

Syr, smotanu, soľ, korenie a papriku vymixujeme. Cesto natenko rozvaľkáme na pomúčenej doske na široký a dlhý pás. Na cesto rozotrieme syrovo - smotanovú zmes. Poukladáme šunku, po dĺžke zvinieme a dáme do chladničky. Ja ich dávam schladiť na hodinu.

Po vytiahnutí z chladničky nakrájame na asi 1 cm široké kolieska, poukladáme na plech vyložený papierom a potrieme rozšľahaným vajíčkom, posypeme tymiánom a dáme piecť. Pečieme asi 30 minút pri 200 stupňoch, treba si to sledovať. Mne z jednej dávky vyšlo 13 slimákov.

Ešte dve drobné rady:

1) pri zatáčaní odporúčam ohnúť všetky kraje dovnútra, aby plnka nevytekala a cesto sa bude aj lepšie zatáčať,

2) čím dlhšie bude v chladničke, tým sa lepšie bude krájať.












Tak dobrú chuť :-)

Mohlo by sa páčiť

2 comments

  1. mňam, tieto slimáky poznám, kamarátka ich robieva na silvestra, len trošku menšie a bývali super! určite aj tvoje boli :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. zvyčajne ich aj ja mám menšie, dnes som si dala tú námahu cesto poriadne rozvaľkať :-) u nás sa zo silvestrovskej maškrty stala celoročná :-) a veru boli a tie so syrom ešte lepšie

      Odstrániť


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.